branża

 

Polski rynek fonograficzny w 2016 roku

Rok 2016 światowa branża fonograficzna zakończyła wzrostem wartości przychodów o 5,9% w porównaniu do 2015 roku. Wartość globalnych przychodów w fonografii szacowana jest przez International Federation of the Phonographic Industry (IFPI) na 15,7 mld dolarów. Kluczowym czynnikiem wzrostu był w tym wypadku wzrost wpływów z dystrybucji cyfrowej, a precyzyjniej - z  subskrybcji w serwisach streamingowych (60,4% wzrostu przychodów w porównaniu z 2015 rokiem)

 
 

Polski rynek fonograficzny 2015

Rynek fonograficzny w Polsce wzrósł w 2015 roku o 3,59%. Obrót wyniósł ponad 231 milionów złotych, a wartość detaliczna szacowana jest na 430 milionów złotych. W skali globalnej również zauważyliśmy znaczącą zmianę jak na tę  trwającą w marazmie od lat branżę: odnotowano 3,5% wzrostu przychodów. Wartość całego globalnego rynku szacowana jest na 15 miliardów dolarów.

 
 

Polski rynek fonograficzny w 2014 roku

Rok 2014 był dobrym rokiem dla polskiej branży fonograficznej: jej przychody na rynku detalicznym wzrosły o 7% w porównaniu z 2013, a wpływy ze sprzedaży fizycznej i cyfrowej wyniosły sumarycznie 348 mln zł. Przychody światowego rynku fonograficznego spadły o 0,4% w porównaniu z 2013 i wyniosły prawie 15 miliardów dolarów.

 
 

Przemysł fonograficzny w roku 2013

Rok 2013 to dla polskiej fonografii kolejny rok transformacji. Kluczowe zmiany dotyczyły zarówno całego ekosystemu medialnego, w którym funkcjonuje fonografia, jak i struktury głównych graczy w branży, a także praktyk odbiorczych.

 
 

Fonografia 2012

Od początku XXI wieku branża fonograficzna funkcjonowała w obliczu spadających przychodów spowodowanych transformacją systemu medialnego, spadkiem masowego zainteresowania zakupem CD, szeroką dostępnością treści w Internecie i nielicencjonowanym udostępnianiem nagrań. Pod tym względem rok 2012 był przełomowy na rynku globalnym, a także w Polsce.

 
 

Wydawnictwa płytowe muzyki klasycznej

W Polsce działa kilkanaście wytwórni zajmujących się muzyką poważną. Do najbardziej aktywnych zaliczyć można m. in.: Acte Préalable, CD Accord, BeArTon, DUX Recording Producers, Fundację „Pro Musica Camerata”, Musicon, POLmusic, Polskie Nagrania, Selene Records.

 
 
powrót

Ten serwis wykorzystuje pliki cookies

Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celu świadczenia usług i w celach statystycznych. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce, w jej ustawieniach. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w cookies, kliknij „Zamknij”. Jeżeli nie wyrażasz zgody – zmień ustawienia swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce cookies

Zamknij